Frisøren er blevet digital
Danskerne booker i stigende grad deres frisørtid online. Det giver en bedre arbejdsdag uden afbrydelser for frisøren.
- Vi vil jo gerne give vores kunder en god oplevelse og her hjælper online booking. Når kunder ringer ind i salonen, så afbrydes en behandling og kunden i stolen må vente. Samtidig kan man ikke give kunden i telefonen en lang samtale og rådgivning, selvom man gerne vil. Så online booking er faktisk blevet et vigtigt værktøj i vores hverdag og kunderne har taget det til sig. udtaler Betina, hvor 80% af kunderne booker online.
Forbrugerne i dag er i den grad vant til booke online og har været det i mange år. Frisørportalen, Bapoon.dk, oplever i høj grad at især telefonen er blevet en genvej for kunderne til at finde den næste frisørtid.
- Forbrugerne er vant til at bevæge sig i et online univers, når det handler om bestilling af serviceydelser. Vi oplever i en meget stigende grad forbrugerne booker online, hvilket vi naturligvis er glade for. Især mobil-trafikken stiger markant, da man her kan udnytte GPS-muligheden og finde den nærmeste tid hurtigt, udtaler Andreas Fabricius, Bapoon.dk.
Selvom behandlinger i en frisørsalon er meget individuelle, så er bookingsystemerne efterhånden så fleksible at de opfylder stort set alle behov.
- Vi er som forbrugere er forskellige og har forskellige behov. Vi har derfor ikke de samme ønsker til hvordan frisøren skal være. Nogle har ekstremt kraftigt hår og kræver derfor længere tid, mens andre har meget fint hår og kan behandles meget hurtigere. Det er en af de ting, som vi har måtte tilpasse os hurtigt for at imødekomme frisørernes ønsker, udtaler Andreas Fabricius.